Diensten van drone op maat:

– Ontwerp van uw multirotor
– Bouw van het toestel
– Integratie van gimbal, camera, sensoren, led verlichting en telemetrie
– Instellen van de flightcontroller
– Testen en fine tuning
– Handleiding (toestel specifiek)
– Onderhoud en ondersteuning (op afstand, of bij u op locatie)

Ontwerp van uw multirotor

ontwerpdroneWij ontwerpen en maken onze eigen frames en kunnen daarom voor u een unieke multirotor bouwen. Om een multirotor te kunnen ontwerpen zijn de volgende aspecten voor ons van belang:
Payload: het gewicht van de camera, gimbal sensoren en telemetrie.
Vliegtijd: maximale vliegtijd op een volledig geladen accu tot aan een acculading van 20%. De vliegtijd wordt altijd berekend op basis van het totaal gewicht (dus inclusief payload).
Afmetingen: maximale afmetingen van het frame (handig voor vervoer). Eventueel kan ook voor een opvouwbaar frame gekozen worden.

Totaal gewicht: als het totaal gewicht van belang is, kan er ook een ontwerp gemaakt worden op basis hiervan. Vaak gaat dit wel ten koste van de vliegduur en maximale payload.
Veiligheid: een quadcopter waarbij één motor uitvalt, propeller breekt of motor regelaar kapot gaat, zal altijd onbestuurbaar raken. Een octocopter met genoeg motor vermogen zal in zo’n geval bestuurbaar blijven. Het nadeel van een octocopter is echter het grote formaat. Een zeer veilig en compact platform is daarom een coaxiale octocopter vaak aangeduid als X8.

Efficiëntie: de efficiëntie van een multirotor is van groot belang voor een lange vliegduur. Onze drones worden altijd op efficiëntie getest, dit wordt aangegeven in W/Kg. Over het algemeen geldt: hoe groter de propellers hoe hoger de efficiëntie. De efficiëntie van onze drones ligt over het algemeen tussen de 100 – en 150W/kg. Wij streven altijd naar de hoogst mogelijke efficiëntie voor uw specifieke toepassing.

De bouw van het toestel

ontwerpdronefreesAls het ontwerp definitief is wordt het frame gemaakt. De frameplaten worden computer gestuurd gefreesd uit glasfiber platen. Voor de armen word 3K carbon buis gebruikt. Als het frame klaar is wordt de elektronica gemonteerd.

Integratie van gimbal, camera, sensoren, led verlichting en telemetrie

drone3Het frame wordt zo gemaakt dat alle componenten direct gemonteerd kunnen worden. Er hoeven dus geen aanpassingen gemaakt te worden zoals bij bestaande frames vaak het geval is. Hierdoor sluit alles mooi op elkaar aan.

Wij hebben ervaring met verschillende flightcontrollers. De door ons meest gebruikte zijn: DJI naza V2, APM 2.6 en Pixhawk X4. Het goed instellen van de flightcontroller is van groot belang voor een stabiel en veilig platform.

Testen en fine tuning

drone4De multirotor wordt op een veilige manier getest door eerst met een groot trainingskruis te vliegen. Vaak zijn zo’n 5 test vluchten van 10 minuten voldoende om de drone optimaal te laten vliegen. Eventueel kunt u ook bij het testen aanwezig zijn.

Figuur 4: Eerste test vlucht met trainings kruis

Handleiding (toestel specifiek)

Standaard wordt een handleiding gemaakt specifiek voor uw toestel. Hierin staan de specificaties zoals gewicht, accucapaciteit, gebruikte materialen en de dingen waar u op moet letten voor een veilig gebruik.

Onderhoud en ondersteuning (op afstand, of bij u op locatie)

inspire-3-reparatieWij kunnen uw drone repareren en onderhouden. U kunt hiervoor bij ons langskomen, of u laat uw drone ophalen. U kunt bij ons ook een drone stand-by hebben staan voor het geval uw eigen drone niet op tijd klaar is.